Kako z igro spodbujati miselni razvoj otroka (dr. Ranko Rajović)
Knjiga temelji na najnovejših izsledkih o delovanju možganov, predvsem na spoznanju, da je za razvoj intelektualnih sposobnosti poleg drugih dejavnikov odločilno število nevronskih povezav, ki se intenzivno formirajo v otrokovem zgodnjem otroštvu.
Pretirano gledanje televizije, igranje videoigric, pomanjkanje fizične aktivnosti in grafomotoričnih dejavnosti poškodujejo in zmanjšujejo možnosti za razvoj bioloških potencialov, ki jih otrok nosi v sebi.
Zgodnje otroštvo je osnova za nadaljnji intelektualni razvoj otroka in avtor v knjigi predlaga številne vsakodnevne dejavnosti, ki stimulirajo otrokov mentalni razvoj pred vstopom v osnovno šolo.
IQ OTROKA – SKRB STARŠEV (dr. Ranko Rajović)
Predšolsko obdobje je pomembno za razvoj otroka, saj se po raziskavah nevroznanosti v tem obdobju najintenzivneje tvorijo nevronske povezave v možganih, ki oblikujejo otrokov kognitivni razvoj.
Prav zato je pomembno:
• kako starši preživimo čas s svojim otrokom,
• s katerimi dejavnostmi otroci spoznavajo svet okrog sebe,
• katere zgodbe navdihujejo otrokovo domišljijo,
• ali otrokom dopustimo svobodo, da se otroci sami spopadajo z dolgčasom in tako krepijo svojo ustvarjalnost in kreativnost.
Druga knjiga zdravnika, strokovnjaka na področju izobraževanja ter predavatelja dr. Ranka Rajoviča IQ otroka – skrb staršev izhaja iz spoznanj, da otroci miselno kompleksne dejavnosti izvajajo uspešno in z navdušenjem, če jih oblikujemo kot igro in jih postavimo v primerno okolje.
Stimulativno okolje, kot so na primer gozd, park, igrišče, so neskončen vir povezovanja, odkrivanja, razmišljanja in improvizacije.
Knjiga staršem in vzgojiteljem ponuja koristne nasvete za razvoj otrokovih sposobnosti. Povezuje jih na način, ki hkrati stimulira senzomotoričen in kognitivni razvoj otroka, ponuja predloge vaj za razvoj motorike in asociativnega razmišljanja, igre s simboli, povezovanje držav in njihovih himn, ugankarske zgodbe, igre s prometnimi znaki, pesmice za učenje tujih jezikov, iskanje skritih oblik ipd.
Zbrane naloge in dejavnosti so preizkusili številni navdušeni malčki, njihov odziv kaže, da otroški možgani hrepenijo po znanju in da otroci vselej znova občutijo srečo, ko se naučijo nekaj novega.
Učenje je za otroka pravi vir sreče.